» روش آماده سازی مطالب وبلاگ

روش آماده سازی مطالب وبلاگ

روش تهیه و آماده سازی مطالب وبلاگ طبق قوانین و استاندارد های گوگل

پس از مواردی که در پست قبلی جهت ساخت وبلاگ و انتخاب عنوان و موضوع فعالیت با استفاده از ابزار گوگل ترندز (گوگل ترندز ،ابزاری جهت آنالیز کلمات کلیدی) به آن پرداخته شد، اکنون نوبت آن میرسد که درباره تهیه مطلب خصوصا آن زمان که به دنبال تولید محتوا نیستیم و قصد داریم با استفاده از دیگر منابع وبلاگ خود را بروزرسانی کنیم،اطلاعاتی اجمالی داشته باشیم


1-به هیچ وجه از عنوان و متنی که کاملا کپی شده از منابع دیگر مثل وب سایت های مختلف میباشد، استفاده نکنید

برای مثال تصمیم دارید مطلبی از یک خبرگزاری را در بلاگ خود منتشر کنید

میتوانید با ایجاد تغییراتی در کلمات، جملات،تغییر فعل و فاعل ،کوتاه کردن عبارت و معادل سازی کلمات استفاده کنید تا مشمول جریمه گوگل نشوید و همچنین مطلب شما تاییدیه لازم را برای درج در مجله ارم بلاگ بگیرد .

مثال اول : پست (( » ایرلندی* بهترین فیلم سال شد )) که در وبلاگ https://art.eramblog.com منتشر شده است ،برگرفته از خبرگزاری هنر آنلاین میباشد ، میتوانید دو پست را در وبلاگ و خبرگزاری هنر آنلاین با عنوان (( معرفی برندگان جوایز هیئت ملی نقد / "ایرلندی" بهترین فیلم سال شد / جایزه بهترین کارگردان برای کوئنتین تارانتینو )) مقایسه کنید،مطلب در خبرگزاری به صورت یک خبر کامل منتشر شده است که نویسنده بلاگ art با تغییراتی در عنوان و متن و مختصر نویسی و حذف برخی مطالب و البته با ذکر نام منبع جهت عدم سوء استفاده از حق انتشار نویسنده خبر، آن را در وبلاگ خود منتشر کرده است.شما نیز میتوانید به همین سبک مطالب بلاگ خود را تهیه کنید ، و از ایده ها و خبر های مختلف با منابع موثق بهره ببرید.

در مثال دوم : 2 متن زیر را با هم مقایسه کنید ( نسخه اصلی ) ( نسخه وبلاگی) روی تصاویر کلیک کنید تا در سایز بزرگ تر بتوانید مطالب را کاملا دقیق با هم مقایسه نمایید

همانطور که در دو عکس فوق مشاهده میکیند ، متنی که با استناد و خلاصه تر از نسخه اصلی برای درج در وبلاگ دانشستان تهیه شده ،با توجه به این موضوع که هیچ خللی در عنوان و فهم مطلب برای خواننده ایجاد نمیکند و مفهوم لازم رو میرساند ،کاملا متفاوت از نسخه اصلی و با در نظر گرفتن اصول سئو ( بهینه سازی سایت در گوگل) و رعایت قانون کپی گوگل، انجام شده است

پس چنانچه تصمیم دارید از منابع فارسی معتبر جهت تهیه مطلب در بلاگ خود استفاده کنید ،میتوانید از دو مثال فوق به عنوان الگو استفاده کنید


2- استفاده از منابع مرجع ، معتبر و موثق

برای تهیه مطلب هرگز از وب سایت هایی با محتوای جعلی،دروغین و نامعتبر و یا وب سایت هایی که خود منبع و مرجع خبر نمیباشند به قولی واسطه در انتشار اخبار هستند، استفاده نکنید . سعی کنید مستقیما به سراغ منابع دست اول مثل کتاب ها،مجلات،روزنامه ها ( به صورت چاپی و یا آنلاین ) پایگاه های اطلاعاتی،خبرگزاری ها ، وب سایت های خبری معتبر ، وب سایت های رسمی شرکتی و دولتی که اخبار و مطالب مربوط به خود را منتشر میکنند ، بروید و موضوعات مناسب با فعالیت بلاگ خود را تهیه کنید.


3- ذکر منابع و مآخذ در وبلاگ

چنانچه مطلبی را که در بلاگ خود منتشر میکنید کاملا استنباطی باشد و پس از صرف وقت و مطالعه منابع گوناگون و اعمال جمله بندی و تغییرات خاص انچه را که استباط کرده اید در بلاگ منتشر کنید نیاز به ذکر منبع در پایان مطلب نمیباشد . فقط کافی است که در قسمت بیوگرافی بلاگ خود فهرست منابع و ماخذ استفاده شده در وبلاگ را معرفی کنید.

اما ممکن است بخواهید خبری را منتشر کنید که خواننده بدن ذکر منبعی موثق ،آن خبر را باور نخواهد کرد

مثل خبر پزشکی کشف داروی جدید درمانی ، اعلام تاریخ همایش ها و نمایشگاه ها و مطالبی ازین نظیر ...

پس در این شرایط جهت اطمینان خواننده از صحت مطلب منتشر شده ،پیشنهاد میشود حتما منبع خبر را ذکر کنید ( بدون لینک) و البته به دنبال منبع اولیه خبر باشید و از بلاگ های مشابه خود و یا وب سایت های فیک استفاده نکنید


4- استفاده از عکس برای هر مطلب

حتما برای مطالب خود از یک عکس مناسب و مرتبط با موضوع آن استفاده کنید، این کار علاوه بر اینکه جلوه زیبا و جذاب تری به مطلب شما میدهد، باعث شناسایی سریع تر محتوای شما در گوگل شده و به ایندکس عکس در رتبه های بالای ایمیج گوگل کمک میکند و همینطور امتیازی جهت تایید آن مطلب در مجله ارم بلاگ محسوب میشود.

با توجه به رعایت قانون کپی رایت گوگل در استفاده از تصاویر ، چنانچه جهت تهیه تصاویر خود از سایت های خارجی استفاده میکنید ،لازم است که صرفا از منابع رایگان عکس استفاده نمایید.در صورت تخلف از این قانون که منجر به بلاک شدن وبلاگ در گوگل میشود، پست مربوط حذف شده و درآمدی به آن تعلق نخواهد گرفت.

چند منبع رایگان عکس :

https://www.pexels.com/

https://unsplash.com/

https://pixabay.com

https://freepik.com/


5-استفاده از تگ های هدینگ (h2.h3.h4 )

برای مطلب خود یک عنوان در نظر بگیرید و همان عنوان را ترجیحا به صورت کامل تر در ابتدای متن قرار دهید و از تگ h2 موجود در ادیتور جهت شاخص کردن آن استفاده کنید

همان طور که در عکس زیر مشخص شده است، عنوان مطلب در ادیتور را انتخاب کرده و سپس بر روی تگ h2 کلیک کنید تا در متن انتخابی تغییر سایز ایجاد شود.

و با توجه به اضافه شدن تگ های h3 و h4 در ادیتور درج مطلب، لازم است که سرتیتر های هر مطلب به ترتیب اولویت زیر تگ گذاری شود

h1 یک عنوان مهم (این تگ در عنوان هر مطلب به صورت اتومات قرار میگیرد و نیازی به تغییر از جانب شما نیست)

h2 یک عنوان با اهمیت کمی کمتر (از این تگ معمولا یک بار در مطلب استفاده می شود، اما در صورت اهمیت بالای برخی عناوین میتوانید 2 یا 3 بار نیز استفاده کنید)

h3 یک عنوان با اهمیت کمتر( از این تگ بسته به اهمیت سر تیتر ،میتوانید چندین بار استفاده کنید)

h4 کوچکترین عنوان ( با توجه به اهمیت کمتر بعضی سر تیتر ها میتوانید از این تگ یک یا چندین بار در محتوای خود استفاده نمایید )

توجه داشته باشید تا پس از تگ H1 ( همان عنوان مطلب شماست و این تگ به صورت اتومات بر روی عنوان مطلب قرار میگیرد و نیازی به تغییر از جانب شما نیست)، حتماً به سراغ تگ H2 بروید و هیچ وقت از تگ H3 یا کم اهمیت تر، به جای H2 استفاده نکنید.

چون بسته به میزان اهمیت، ما از هدینگ مناسب استفاده می‌کنیم. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که برای بزرگ و کوچک کردن فونت متن، از تگ‌ها استفاده نکنید!!!

همچنین میتوانید برخی عناوین و سر تیتر های موجود در متن را با استفاده از ابزار (B) در ادیتور مطلب، بلد و پر رنگ کنید


6- فونت مورد استفاده مطالب

فونت مورد استفاده در متن، به صورت پیش فرض، فونت زیبای ایران سنس میباشد که لایسنس آن توسط مجله ارم بلاگ خریداری گردیده است و ازین بابت جای نگرانی نیست و همچنین نیازی به تغییر فونت توسط بلاگر ها نمیباشد .

اما نکته حائز اهمیت درباره به کار بردن حروف اینست که دقت کنید به هیچ عنوان از حروف عربی نظیر (( ي )) در کلمات استفاده نشود و همچنین از علامت هایی نظیر ؟؟؟؟؟؟ یا # و از این قبیل ، استفاده نشود.


7- استفاده از مدیریت تگ ها در پنل کاربری

در پنل کاربری بلاگ خود، وارد مدیریت تگ ها شوید ، تگ ها در این قسمت به عنوان "دسته بندی موضوعات "وبلاگ ایجاد میشوند، از آنجا که پس از ازدیاد مطلب وبلاگ ، پیدا کردن مطلبی خاص تقریبا دشوار میگردد، بهتر است مطالب خود را از طریق مدیریت تگ ها دسته بندی کنید،تا توسط بازدیدکنندگان شما قابل جستجو و در دسترس سریع باشد، سپس در قسمت پایانی ادیتور مطلب، در هنگام پست یک مطلب جدید، تگ های مورد نظر را انتخاب نمایید، اینکار جهت شناسایی سریع تر عناوین و مطالب شما توسط ربوت های جستجوگر گوگل خواهد شد (تعیین تعداد تگ های هر مطلب با توجه به حجم آن " تعداد حروف و کوتاهی و بلندی هر مطلب " تعیین می شود و ترجیحا کمتر از 10 تگ باشد )


8- استفاده از کانال های تلگرام به عنوان منبع مطالب

با توجه به اینکه موتور جستجوگر گوگل ،متون و مطالب موجود در اپلیکیشن هایی نظیر کانال تلگرام را شناسایی و ایندکس نمیکند ( تا اطلاع ثانوی) ، پس چنانچه دارای کانال و یا گروهی در تلگرام هستیم که مطالب آنها را در جای دیگری مثل وب سایت ها،منتشر نکرده ایم پس میتوانیم ازین فرصت استفاده کنیم و تمامی متون مفید و کاربردی خود را به بلاگ اختصاصیمان انتقال دهیم (مطالب با محتوای کامل و مفید).


9- در آخر نکته ای که لازم است به آن اشاره شود، اعمال قوانین و مقررات وب سایت ارم بلاگ ،

قبل از انتشار هر گونه مطلب میباشد،جهت مشاهده قوانین به لینک eramblog.com/action/terms مراجعه نمایید


جهت ارتقاء بلاگ خود در گوگل بهتر است همه موارد فوق را در نظر بگیریم و سعی کنیم بلاگ را در وب سایت های مختلفی معرفی کنیم ، وب سایت هایی که معمولا خدمات رایگان ارائه میدهند و تبلیغ در آنها هزینه ای ندارد شامل : سرویس های وبلاگ دهی فارسی، انجمن ،فروم و شبکه های اجتماعی فارسی،وب سایت های نیازمندی،برخی شبکه های قدرتمند خارجی نظیر فیس بوک،لینکداین،ویکی پدیا و... براحتی در این وب سایت ها ثبت نام کنید ، لینک وبلاگ و موضوع فعالیت بلاگ خود را منتشر کنید. ادامه ...


منبع : مجله ارم بلاگ eramblog.com


نظرات
arrow ابوالفضل
ممنون و متشکر
فرم ارسال نظر